Je nieuwe website is klaar! En nu?

Vaak denken mensen dat wanneer de E-commerce website live staat de missie volbracht is en men gewoon achter over kan leunen terwijl het geld via de gloednieuwe website binnen stroomt. Onze ervaring leert dat dit zelden de realiteit is.


SB_Nieuws-NieuweWebsite_02

Online marketing

Eigenlijk begint het echte werk pas nadat je de website gelanceerd hebt, hoe gaan bijvoorbeeld je beoogde klanten je website vinden. Online marketing zou een belangrijk onderdeel van iedere startup moeten zijn. Helaas gaat het hier in de praktijk nog weleens mis. Door het ontbreken van echte online marketingkennis, komt er voor bepaalde zaken te laat – of helemaal geen – aandacht.

SB_Nieuws-NieuweWebsite_03

Bijsturen

Wat wij vaak merken is, dat als de website “klaar” is, de klant het project afsluit en er af en toe eens een nieuwsbericht op plaatst en er verder niet naar om kijkt.. Maar een website is nooit “klaar”.

Juist nadat alles is opgeleverd is het belangrijk de volgende 3 maanden te analyseren en bij te sturen zodat problemen snel worden ondervangen. Daarna kan de intensiteit worden teruggeschroefd maar nooit gestopt!

SB_Nieuws-NieuweWebsite_04

Tracking

Zonder data is het moeilijk bijsturen, toch gebeurt het nog regelmatig dat de tracking over het hoofd wordt gezien. De algemene Google Analytics-implementatie is meestal wel doorgevoerd, maar speciaal aangemaakte scripts zijn niet altijd bij iedereen bekend. Maar ook tracking voor bepaalde campagnes, zoals bijvoorbeeld het conversiescript voor je affiliate marketingkanaal, worden over het hoofd gezien.

SB_Nieuws-NieuweWebsite_05

Meegroeien

Belangrijk is dat je een goede IT partner hebt die jouw visie kent en daarom mee kan denken over toepassingen die het marktaandeel kunnen vergroten. SoftTech heeft al 15 jaar ervaring met kleine startups die inmiddels zijn opgegroeid tot grote jongens.

Nieuws overzicht
Je nieuwe website is klaar! En nu?