Welke bedrijven bezoeken mijn site?

Google analytics kan heel veel, maar een van de handigste tools zit eigenlijk een beetje verstopt. Met Google Analytics kun je achterhalen welke bedrijven je site bezoeken. En dat niet alleen, je kunt ook eenvoudig nagaan hoe lang ze op je site blijven en welke pagina’s daarbij bekeken worden. Dit levert waardevolle informatie op van potentiële klanten die zeer bruikbaar zijn voor sales.

Bedrijfsnetwerken

Google Analytics registreert de serviceproviders van je bezoekers. Meestal zijn dit de bekende consumentenserviceproviders, zoals Ziggo en KPN. Bedrijven maken echter vaak gebruik van een eigen bedrijfsnetwerk waarin ze de bedrijfsnaam vermelden. En dat kun je terugvinden in Analytics.

Met een beetje moeite kun jij ook antwoord krijgen op de vraag “Welke bedrijven bezoeken mijn site?”.

Segmenten

Haal eerst consumenten uit je rapportages met een geavanceerd segment (wat zijn segmenten?). Deze kan je downloaden via de onderstaande link, handig is om al vast in te loggen op je Google Analytics account. Via de link kom je automatisch in Google analytics en kan je het segment opslaan.

Klik hier om het segment te downloaden analytics-bedrijven-01

druk op save om het segment op te slaan

analytics-bedrijven-02

voeg het segment toe in je Rapport scherm

analytics-bedrijven-03

vink het segment aan en druk op apply

In het rapport netwerken kun je zien welke bedrijven dit precies zijn: Klik in het menu op Doelgroep/technologie/netwerken (Engelse versie: Audience/Technology/Network).

Vervolgens wordt een overzicht gegeven van bedrijven die de site bezochten.

analytics-bedrijven-04

bronnen:

  • InterPedia: Online Marketing kennisbank”, link
Welke bedrijven bezoeken mijn site?