Nieuwsbrief Tips & Tricks: deel1
E-mail is nog steeds één van de meest krachtige middelen om je relaties op de hoogte te houden van je producten, diensten en service.
E-mail is nog steeds één van de meest krachtige middelen om je relaties op de hoogte te houden van je producten, diensten en service.
E-mail is nog steeds één van de meest krachtige middelen om je relaties op de hoogte te houden van je producten, diensten en service. De nieuwsbrief is nu toch al aardig op leeftijd, maar kan zich nog onderscheiden van de nieuwe spelers zoals sociale media. Daarom willen wij in onze nieuwsbrief wat Tips & Tricks geven die je kunt toepassen om de kans te vergroten dat de ontvangers van je mailings deze ook daadwerkelijk lezen.
Het belangrijkste aspect van een nieuwsbrief is dat deze geopend wordt. Je kan nog zoveel aandacht besteden aan de content, wanneer deze niet geopend wordt is het allemaal voor niets.
Er zijn wetten en regels die bepalen wanneer een e-mail wordt aangemerkt als spam (ongewenste e-mails). Enkele belangrijke basis punten die je waarschijnlijk al kent maar juridisch erg belangrijk zijn:
Spam filters overwegen een lange lijst van criteria bij de beoordeling van een e-mail (nieuwsbrief). Deze punten worden bij elkaar opgeteld, wanneer de score te hoog is wordt jouw nieuwsbrief als spam gemarkeerd en gaat deze zonder pardon de junk folder in.
Elke spam-filter heeft zijn eigen criteria, er is helaas geen eenduidige lijn te trekken, maar er zijn wel degelijk stappen die je kunt nemen om de kans te verkleinen.
Gefeliciteerd je bent door de spam filter heen gekomen, maar dan zijn we er nog niet. Nu is het zaak om de ontvanger te verleiden de nieuwsbrief te openen. Hier zijn weinig middelen voor omdat de ontvanger eigenlijk maar twee en soms drie zaken ziet.
Outlook laat de afzender en het onderwerp zien:
Gmail en sommige andere mail programma’s hebben een derde weergave een pre-header:
Gmail mobiele app:
Gmail pakt deze zin automatisch uit je nieuwsbrief, handig, alleen pakt hij altijd de eerste zin in je nieuwsbrief. Dit kan soms problemen opleveren wanneer je nieuwsbrief niet begint met een introductie tekst. Soms neemt hij zelfs de code van de nieuws brief mee, bijvoorbeeld:
Niet echt uitnodigend, hier is echter een oplossing voor maar dat vergt wel wat code implementatie. Veel van onze klanten gebruiken het Samm e-mail systeem om hun nieuwsbrieven te versturen.
Hiervoor hebben wij een speciaal stappenplan gemaakt: Hoe maak je een preheader in Samm
Voor andere programma’s verwijs ik je door naar: A practical guide to email preheaders
We hopen dat je wat aan deze informatie hebt, succes met je volgende nieuwsbrief