Werkwijze

SoftTech is een specialist in softwareontwerp en ontwikkeling, terwijl de kennis van een vakgebied juist bij de klant zit. Door de kennis van klant en SoftTech te combineren ontstaat een partnership dat leidt tot mooie oplossingen.

  1. Niet gebonden aan een specifieke sector
  2. Altijd klant gericht
  3. Passie voor techniek
Vrijblijvend advies

Hoe pakken wij jouw project aan?

SoftTech is een vertrouwde partij als het gaat om maatwerk software ontwikkeling: we maken wat jij nodig hebt. We kiezen daarbij voor een lean agile ontwikkeltraject en beperken ons daardoor in beginsel alleen tot de onderdelen waarmee jouw bedrijf echt het verschil maakt. Op deze manier hebben we uitgebreide ervaring met maatwerk software ontwikkeling voor de zorg, logistieke, financiële en entertainment branche.

Fase I

Ontwerpfase

Van ideeën naar uitgewerkte plannen.

  • We beginnen met

    Kennis sessies

    het doel is in korte tijd denkkracht te mobiliseren en resultaten te boeken die leiden tot concrete besluiten of acties.

    software-werkwijze-klant-b01
  • Waar nodig maken we

    Use cases & ontwerpen

    Bij een ingewikkeld project schrijven we use cases uit. Hierin beschrijven wij situaties waarin een bepaalde gebruiker (persoon) iets wil met de tool / app / website en welke stappen deze persoon neemt om dit te bereiken. We werken deze use cases uit in wireframes (schetsmatige tekeniningen) en of designs.

    software-werkwijze-klant-b02
  • Indien gewenst

    Prototype

    Een prototype is meer dan alleen een statische wireframe of schets, door de toevoeging van interactie kom je veel dichter bij het eindproduct. Prototypes zorgen ervoor dat ideeën al in de concept fase getest kunnen worden.


    software-werkwijze-klant-b03
Fase II

Bouwfase

In deze fase werken we nog steeds nauw samen maar het werkterrein verschuift zich meer naar het kantoor van SoftTech.

  • Ons team gebruikt

    SCRUM

    De scrum aanpak maakt alles veel eenvoudiger. Hierdoor kun je complexe projecten sneller tot een goed einde brengen. De sleutel vormt continue communicatie met en regie door de klant en de product owner. Het iteratief ontwikkelen van software zorgt voor snellere projectresultaten en zorgt voor een betere budget / scope beheersing dan op de traditionele waterval manier.


    software-werkwijze-klant-b04
  • De hoofd verantwoordelijke

    De Product Owner

    De Product Owner is altijd één persoon en wordt door de klant uitgekozen. De PO'er zorgt ervoor dat alle wensen worden omgezet in hap-klare brokken die wij features noemen. Wij ondersteunen dit proces volledig en helpen de klant hiermee.

    software-werkwijze-klant-b05
  • Features komen in de

    Backlog

    Alle features komen op de Backlog, hier staat alles wat uitgevoerd moet worden in de juiste volgorde tijdens de ontwikkeling van het product.

    software-werkwijze-klant-b06
  • Sprint

    Sprints

    Bij Scrum delen we het werk op in korte sprints. Het geregeld herordenen van de prioriteiten zorgt voor een constante focus op wat echt belangrijk is.

    software-werkwijze-klant-b07
  • Indien gewenst

    Sprint review

    De sprint review is het moment dat belangrijke stakeholders en de Product Owner naar het geleverde werk van het team komen kijken. Dit is het formele moment om het werk te accepteren of af te keuren. In de praktijk vindt dit proces ook gedurende de sprint plaats, maar de review zorgt voor een extra moment waarin meerdere stakeholders kennis kunnen nemen van het werk.

    software-werkwijze-klant-b08
Fase III

Livefase

Dan is het af. We gaan live. Ook na livegang blijven we betrokken.

  • HET MOMENT VAN

    Livegang

    In een scrum traject ga je regelmatig live, maar eens is de eerste keer. Apps komen natuurlijk in de app store. Websites worden veilig gehost in het SoftTech Advanced Datacenter.

    software-werkwijze-klant-b09
  • Samen gaan wij verder

    Nieuwe ontwikkeling

    Nadat je product live staat, begint de sprint cyclus opnieuw waar bij we nieuwe features aan de bestaande kern toe kunnen voegen. 

    software-werkwijze-klant-b10
  • WIJ REGELEN DE

    Support

    Soms gaat er ook wel eens iets mis. Hiervoor maken we afspraken. Ons support team staat voor je klaar. Wij blijven altijd betrokken.

    software-werkwijze-klant-b11
  • Op zoek naar praktische & efficiente applicaties?