De AVG Privacywetgeving 2018
Heb je al van de nieuwe privacywet, de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gehoord en zo ja, ben je al bezig met de voorbereidingen? Zes op de tien mkb-bedrijven namelijk niet.
Heb je al van de nieuwe privacywet, de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gehoord en zo ja, ben je al bezig met de voorbereidingen? Zes op de tien mkb-bedrijven namelijk niet.
Heb je al van de nieuwe privacywet, de zogeheten Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gehoord en zo ja, ben je al bezig met de voorbereidingen? Zes op de tien mkb-bedrijven namelijk niet.
Doel van de Algemene verordening gegevensbescherming is het versterken en uitbreiden van privacyrechten, het scheppen van meer verantwoordelijkheden voor organisaties en het creëren van dezelfde (stevige) bevoegdheden voor alle Europese privacytoezichthouders (zoals de bevoegdheid om boetes tot 20 miljoen euro op te leggen of 4 procent van je omzet).
Als je denkt dat deze weet alleen voor grote jongens als Facebook en Google geldt dan heb je het mis. Ook (kleine) webshops, financiële dienstverleners en gewoonweg iedereen die met klantendata werkt, krijgt zonder enige twijfel te maken met deze wetgeving.
Breng de verwerking van je privacygegevens volledig in kaart, hiermee bedoelen we alle persoonsgegevens die je verwerkt via je website. Maar registreer ook met welk doel je dit doet én met wie je ze allemaal deelt. Hieronder een aantal belangrijke zaken waarbij je rekening mee moet houden.